Retourneren van zorghulpmiddelen
Uw hulpmiddelen niet meer nodig?
Leen of huur hulpmiddelen terugsturen
De producten die u via ons leent of huurt, worden verzorgd door Medicura. Wanneer u klaar bent met het gebruik van deze hulpmiddelen, komt een chauffeur van Medicura ze bij u ophalen. Heeft u vragen over het terugsturen van de geleende of gehuurde artikelen? Dan verwijzen wij u graag naar de retourpagina van Medicura voor verdere instructies en contactinformatie.
Verkoop hulpmiddelen retourneren
Bij uw bestelling heeft u een retourformulier van ons ontvangen. Dit formulier kunt u ook downloaden via onderstaande knop. Vul de achterzijde van het formulier in en plaats het artikel (in de originele verpakking) in de doos waarin het is geleverd. Voeg het ingevulde retourformulier bij het pakket voordat u het dichtmaakt. Vermeld vervolgens het volgende retouradres op het pakket:
MediPlus
Retour webshop
Magnesiumstraat 7
6031 RV Nederweert
Breng het pakket op eigen kosten naar een postkantoor. U ontvangt meestal een verzendbevestiging bij afgifte. Bewaar dit bewijs goed, aangezien wij hier later mogelijk naar kunnen vragen. Nadat we uw retourzending hebben ontvangen, beoordeeld en verwerkt, ontvangt u het bedrag van het geretourneerde artikel zo snel mogelijk maar altijd binnen 14 dagen terug op uw bankrekening.
- Waar kan ik mijn retourpakketje inleveren?
Dit kunt u doen bij ieder postkantoor of bezorgdienst. Dit kan bijvoorbeeld bij Post NL, DHL, GLS, UPS of Hermes.
- Binnen welke termijn moet ik een product retourneren?U kunt uw artikel(en) retourneren binnen de zichttermijn van 14 werkdagen, vanaf het moment dat de bestelling in uw bezit is. Binnen deze termijn mag u het artikel bekijken, beoordelen en/of passen.
- Verzegelde producten, hoe zit dat?Hygiëne artikelen zijn o.a. bandages, braces, urinalen, matrassen, kussens, zitkussens, toiletstoelen, douchestoelen, toiletverhogers en borstkolven. Deze artikelen kunnen alleen geretourneerd worden indien de verpakking ongeopend is. Het product is dus nog verzegeld. Twijfelt u of uw artikel een hygiëne artikel is? Neem dan even contact op met onze klantenservice.
- Zijn er kosten verbonden aan het retourneren van een product?
Kosten voor retourzendingen zijn voor rekening van de klant. Bij een klacht, beschadigd product of een andere calamiteit kan het zo zijn dat MediPlus de kosten voor het retoursturen op zich neemt. Neem in dit geval eerst contact op met onze klantenservice.
- Kan ik een product ruilen?Het is helaas niet mogelijk om een artikel direct om te ruilen. Om het gewenste artikel te ontvangen, kunt u een nieuwe bestelling plaatsen en het andere artikel aan ons retourneren. U ontvangt hiervan uw geld terug.
- Hoe lang duurt het voordat ik mijn geld terugkrijg?
MediPlus stort het bedrag zo spoedig mogelijk terug met dezelfde betaalmethode als waarmee u heeft betaald. In de praktijk is dit binnen enkele werkdagen, maar uiterlijk binnen maximaal 14 dagen na de terugzending of herroeping.
- Wat moet ik doen als mijn product beschadigd is aangekomen?Wat vervelend om te horen dat uw product beschadigd is aangekomen bij u. Hiervoor bieden we onze excuses aan. Volg onderstaande stappen, dan lossen wij dit zo goed en snel mogelijk voor u op:Stap 1: Maak duidelijke foto's van het defect of de beschadiging.
Stap 2: Stuur deze foto's op naar info@mediplus.nl en vermeld uw bestelnummer, klantnummer of klantgegevens hierbij.
Stap 3: Wacht onze reactie af. Onze klantenservice neemt u mail in behandeling en zoekt naar de best mogelijke oplossing.