Zaterdag 27 April zijn wij i.v.m. koningsdag gesloten

 
 

Veel gestelde vragen

Hoe kan ik contact opnemen met de MediPlus/Medicura?

  • Telefonisch  : 076-7115100 (volg het keuzemenu) 
  • Mail             : Breda@medicura.nl
  • Post             : Ettensebaan 27 4813AH Breda
  • Een vraag kunt u stellen d.m.v. een van de contact mogelijkheden
  • Uw vraag wordt doorgaans op werkdagen binnen 24 uur beantwoord


 > Gratis lenen van hulpmiddelen

Hoe lang kan ik lenen?

  • U kunt voor kortdurend gebruik hulpmiddelen lenen. De maximale gebruiksperiode is 26 weken.

Hoe leen ik langer dan 26 weken?

  • U kunt sommige hulpmiddelen langer lenen dan 26 weken. Indien van toepassing kan het zijn dat u deze verstrekt krijgt via de Zorgverzekeraar of middels een aanvraag aan uw gemeente via de Wet Maatschappelijke Ondersteuning. Wilt u weten of uw leenproduct in aanmerking komt voor een leen-periode langer dan 26 weken? Neem dan contact op met MediPlus via 076-7115100

Kan ik mijn leenproducten laten bezorgen of zelf afhalen?

  • U kunt leenproducten online of telefonisch bestellen om te  laten bezorgen, of u kunt  de leenproducten zelf ophalen aan onze winkel op de Ettensebaan 27 4813 AH Breda of in een van onze  uitleenpunten.

Wat zijn de levertijden?

  • Bij bestellingen van leenartikelen via telefonisch contact geldt vandaag besteld vóór 17:00, de volgende werkdag in huis. Wanneer u een hulpmiddel aanvraagt in de winkel of in een uitleenpunt kunt u het in de meeste gevallen direct meenemen.

Ik heb met spoed een hulpmiddel nodig. Kunnen jullie mij helpen?

  • Indien u met spoed een hulpmiddel nodig heeft, neem dan contact op met 076-7115100. Onze chauffeurs kunnen meestal binnen enkele uren het hulpmiddel bij u thuisbezorgen en eventueel monteren. Buiten kantoortijden en op zondag kunt u bellen voor een bed, bij een spoed situatie, met Medicura op telefoonnummer: 088-0071100. 


> Anti decubitus materialen lenen

Hoe vraag ik een AD-matras en/of zitkussen aan?

  • U kunt een AD-matras en/of zitkussen aanvragen door te bellen naar 076-7115100 Tevens kunt u het aanvragen via onze webwinkel.  


> Wat zijn alle uitleenvoorwaarden? 

    MediPlus valt onder Medicura

 

> Huren van hulpmiddelen

  • U kunt huurproducten online of telefonisch bestellen voor bezorging, of zelf ophalen bij MediPlus aan de Ettensebaan 27 4813 AH Breda

Wat zijn de levertijden?

  • Bij bestellingen van huurartikelen via telefonisch contact geldt vandaag besteld vóór 17:00, de volgende werkdag in huis. Wanneer u een hulpmiddel aanvraagt in de winkel of in een uitleenpunt kunt u het in de meeste gevallen direct meenemen.

Welke gegevens zijn nodig om te kunnen huren?

  • Laat u een huurproduct bezorgen, of haalt u er een af?  Zorg dan dat u een geldig legitimatiebewijs of uw verzekeringspas bij zich heeft. 

Hoe duur is het huren van een hulpmiddel?

  • Bij artikelen die u kunt huren staat de huurprijs vermeld die u per week of per dag betaalt.

Hoe wordt de huurprijs verrekend?

  • Bij het bestellen van een huurartikel ontvangt u achteraf een factuur. Eventuele borg en bezorgkosten betaalt u direct bij de bestelling. Indien u het artikel ophaalt in de winkel  hoeft u alleen (indien van toepassing) de borg te voldoen U betaalt de huur bij inlevering van het artikel. Heeft u het artikel voor langere tijd nodig, dan ontvangt u een tussentijdse factuur.

Hoe beëindig ik de huur?

  • De huur wordt beëindigd op het moment dat het artikel bij MediPlus retour is. Dit kan door het artikel terug te brengen in de winkel of middels een afspraak voor het ophalen van een artikel, belt u dan met MediPlus 076-7115100 of mail ons Breda@medicura.nl

Kan ik een huurartikel overnemen?

  • Ja.  Dat is mogelijk, echter indien u een huurartikel wenst over te nemen dient het minimaal 4 weken gehuurd te zijn, bovendien wordt dan een gemiddelde prijs berekend van gelijkwaardige artikelen die worden uitgezet. Over het algemeen bent u voordeliger uit indien u een nieuw artikel besteld.


> Betalen

Op welke wijzen kan ik op de webwinkel betalen?

  • Via Ideal en bankoverboeking 

Is mijn betaling van invloed op de orderverwerking?

  • Ja, de order wordt verwerkt nadat uw betaling is binnengekomen. Dit afhankelijk van de datum van bijschrijven van uw orderbedrag bij onze betalingsprovider.

Zijn de vermelde prijzen inclusief btw?

  • Alle vermelde prijzen zijn inclusief btw.  

Is het veilig om via de site te betalen?

  • Op alle plaatsen op deze website waar persoonsgegevens worden ingevoerd is de beveiliging goed geregeld middels het SSL certificaat.


> Garantie en service

Heb ik garantie op de door mij aangeschafte artikelen via de MediPlus webwinkel?

  • Wij hanteren alle regels die zijn gebaseerd op wettelijke garantie. Een product moet doen wat u redelijkerwijs mag verwachten, zo staat dat in de wet. Een product behoort geen gebreken te vertonen die niet te verwachten zijn tijdens de verwachte levensduur bij normaal gebruik.
  • Blijkt het product niet aan de verwachtingen te voldoen: artikel vertoont gebreken. Dan zijn wij wettelijk verplicht dit kosteloos te herstellen of een vervangend product te leveren. U kunt het product dan kosteloos aan ons retourneren.

Wat zijn de voorwaarden om een beroep te kunnen doen op garantie?

  • Voor sommige producten geldt ook een fabrieksgarantie. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie.
  • Indien u aanspraak wilt maken op garantie, kunt u contact opnemen met de afdeling Verkoop van MediPlus op 076-7115100
  • Garantietermijn geldt minimaal 1 jaar, naar gelang het artikel. WIlt u exact weten hoe lang u garantie heeft, neemt u dan contact op. Wij hebben wel altijd van u een geldig aankoopbewijs nodig. Neem bij vragen contact op met de afdeling Verkoop van MediPlus 076-7115100.

Waarom zie ik geen voorraad op de website?

  • Mediplus heeft naast de webshop ook een winkel. De voorraad komt uit hetzelfde magazijn en kunnen we daardoor niet goed actueel houden op de website.

Welke service kan MediPlus mij bieden?

  • MediPlus heeft een breed assortiment op voorraad en levert, indien op voorraad, het artikel binnen drie werkdagen. Indien het artikel niet op voorraad is ontvangt u hierover bericht. Bovendien hebben we eigen werkplaats met vaste monteurs. De medewerkers van MediPlus staan altijd voor u klaar via het telefoonnummer 076-7115100. 

Is MediPlus milieubewust?

  • MediPlus probeert een steentje bij te dragen door geen plastic tasjes uit te geven (ook niet tegen betaling) en door producten te versturen in hergebruikte dozen. 

 

> Nieuwe klant en account

 

Waarom is het handig een account aan te maken?

  • Op de pagina die verschijnt na aanmaken van een account kunt u uw persoonlijke gegevens bekijken en eventueel wijzigen. Tevens vindt u hier uw orderhistorie en kunt u zich aan- en afmelden voor de nieuwsbrief. Onze website is beveiligd middels het SSL certificaat.


> Klachten

Hoe kan ik een klacht indienen?

  • Via ons klachtenformulier kunt u een klacht insturen. Een brief of telefonisch contact met MediPlus behoort ook tot de mogelijkheden. Wij streven ernaar uw klacht binnen  14 dagen te behandelen.